Sprzedaż nieruchomości

Deweloperzy kuszą klientów bonusami

0 41

Deweloperzy coraz intensywniej zabiegają o klientów. Spadający popyt i rosnąca konkurencja na rynku nieruchomości zmuszają ich do wprowadzania atrakcyjniejszych, coraz ciekawszych ofert. Obniżki cen za metr kwadratowy, premie za polecenie, a także dodatkowe bonusy w postaci wycieczek czy rowerów elektrycznych to tylko niektóre z zachęt. W porównaniu do ubiegłego roku liczba specjalnych promocji potroiła się.

Majowa obniżka stóp procentowych wprawdzie przyciągnęła większe zainteresowanie mieszkaniami, jednak nie przełożyło się to na realny wzrost liczby podpisywanych umów. Według danych z portalu Tabelaofert.pl, w czerwcu sprzedaż mieszkań spadła o 8,7 proc. w porównaniu do maja. To zmusza deweloperów do intensyfikowania działań sprzedażowych, czego efektem jest wysyp promocji i dodatkowych bonusów.

W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba ofert specjalnych wzrosła ponad trzykrotnie. Deweloperzy coraz częściej oferują rabaty, upominki czy inne zachęty, ponieważ mają w portfolio rosnącą liczbę gotowych mieszkań, które chcą jak najszybciej spieniężyć. Utrzymywanie niesprzedanych lokali wiąże się bowiem z dodatkowymi kosztami, co motywuje ich do jeszcze większych ustępstw wobec klientów.

Deweloperzy zaskakują kreatywnością

Zakres promocji i dodatkowych korzyści oferowanych przez deweloperów jest obecnie wyjątkowo szeroki. Przegląd ofert wybranych trzech firm pokazuje, że w wyścigu o klienta deweloperzy wykazują się coraz większą kreatywnością. Otóż w jednym z projektów, decydując się na zakup mieszkania trzy- lub czteropokojowego, klient może liczyć na garaż wliczony w cenę. W innym – do każdej nieruchomości dołączana jest bezpłatnie komórka lokatorska. Zdarzają się też oferty mieszkań i apartamentów inwestycyjnych z darmowym miejscem postojowym, a osoby polecające zakup mogą liczyć na nagrody pieniężne sięgające 5 tys. zł.

Niektórzy deweloperzy proponują również wykończone mieszkania w cenie standardowego stanu deweloperskiego. Na górze listy oferującej atrakcyjne promocje znajdują się jednak zniżki i rabaty, których wysokość, w zależności od przyjętego harmonogramu płatności, może sięgnąć nawet 8 proc. Na rynku pojawiają się też bardziej nietypowe bonusy dla kupujących, takie jak elektryczne rowery czy zagraniczne wyjazdy w prezencie.

Z analizy rynku wynika jasno, że deweloperzy koncentrują się na sprzedaży gotowych mieszkań, które generują koszty, dopóki pozostają niesprzedane. Eksperci podkreślają jednak, że choć różnorodne promocje i bonusy mogą chwilowo zwiększyć zainteresowanie, to dla trwałej poprawy sytuacji kluczowe będzie ustabilizowanie popytu. Na razie jednak rynek nieruchomości coraz wyraźniej zmierza w kierunku zaostrzonej walki o klienta i jego decyzję zakupową.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *